Comunicat privind finalizarea proiectului EESSIR- Schimbul Electronic de Informații privind Securitatea Socială

Comunicat privind finalizarea

proiectului EESSIR- Schimbul Electronic de Informații privind Securitatea Socială

 

Agenția Națională pentru Plăți și Inspecție Socială care gestionează sectorul beneficiilor familiale în România anunță că, începând din luna decembrie 2020, platforma informatică paneuropeană EESSI (Schimbul Electronic de Informații privind Securitatea Socială) a devenit operațională în România. Implementarea EESSI în România s-a făcut în cadrul proiectului ESSIR – Interoperabilitatea Europeană pentru Instituţiile de Asigurări Sociale din România – finanțat prin Programul CEF TELECOM 2016 de Agenția Executivă pentru Inovare și Rețele a Comisiei Europene (INEA). Agenția Națională pentru Plăți și Inspecție Socială a fost partener în acest proiect alături de Casa Națională de Pensii Publice, Casa Națională de Asigurări de Sănătate, și Agenția Națională pentru Ocuparea Forței de Muncă, liderul de proiect (coordonatorul) fiind CNPP.

Prin adoptarea EESSI, obligatorie pentru toate statele membre, este înlocuită comunicarea pe suport hârtie între cele peste 10.000 de instituții competente din 32 de state membre UE și SEE, astfel încât cetățenii și companiile să beneficieze de servicii mai rapide, mai bune și mai puțin costisitoare în domeniul asigurărilor sociale (prestații de boală, maternitate și paternitate echivalente, prestații de pensii pentru limită de vârstă, de pre-pensionare și invaliditate, prestații de urmaș și ajutoarele de deces, prestații de șomaj, beneficii familiale, prestații pentru accidente de muncă și boli profesionale).

Astfel, prin proiectul ESSIR, odată cu proiectarea și dezvoltarea infrastructurii hardware și software necesară componentei naționale și testarea conectării acesteia la sistemul central, prin planificare strategică și instruirea utilizatorilor, între instituțiile române CNPP, CNAS, ANPIS, ANOFM și omoloagele lor din UE și SEE, corespondența se va putea derula exclusiv electronic. Treptat, începând cu 04.01.2021, formularele pe suport hârtie vor fi înlocuite de fluxuri de date pe cale electronică.

Valoarea proiectului: 1.106.861,01 euro

Rezultate obținute în urma implementării proiectului:

  • Platforma informatică paneuropeană EESSI (Schimbul Electronic de Informații privind Securitatea Socială) a devenit operațională în România
  • Strategiile instituționale și Planul Național privind implementarea sistemului informatic EESSI la nivelul instituțiilor competente în domeniul securității sociale în România, respectiv CNPP, CNAS, ANPIS, ANOFM și instituțiile subordonate acestora au fost elaborate si vor fi implementate
  • Patru puncte de acces din instituțiile competente în domeniul securității sociale cu infrastructură hardware și software
  • 400 de persoane din cele patru instituții partenere în cadrul proiectului instruite pentru utilizarea aplicației informatice