ANUNT

  • 1 post de consilier juridic, clasa I, gradul profesional debutant (ID 536638) Serviciul juridic și contencios;
  • 1 post de inspector, clasa I, gradul profesional superior (ID 411828) Compartimentul gestionare debitori și creditori – Direcția Economică, Finanțare, Gestionare și Management Financiar;
  • 1 post de consilier, clasa I, gradul profesional debutant (ID 348792) Compartimentul gestionare/plăți beneficii și servicii sociale – Serviciul plăți beneficii sociale, Direcția Economică, Finanțare, Gestionare și Management Financiar;
  • 1 post de inspector, clasa I, gradul profesional superior (ID 536699) Compartimentul gestionare/plăți beneficii și servicii sociale – Serviciul plăți beneficii sociale, Direcția Economică, Finantare, Gestionare și Management Financiar;
  • 1 post de referent, clasa III, gradul profesional superior (ID 536700) Compartimentul gestionare/plăți beneficii și servicii sociale – Serviciul plăți beneficii sociale, Direcția Economică, Finanțare, Gestionare și Management Financiar;
  • 1 post de inspector, clasa I, gradul profesional asistent (ID 551877) Compartimentul financiar contabilitate – Serviciul buget propriu, administrativ și achiziții publice – Direcția Economică, Finanțare, Gestionare și Management Financiar;
  • 1 post de inspector, clasa I, gradul profesional debutant (ID 536697) Compartimentul financiar contabilitate – Serviciul buget propriu, administrativ și achiziții publice- Direcția Economică, Finanțare, Gestionare și Management Financiar;
  • 1 post de consilier, clasa I, gradul profesional debutant (ID 348801) Compartimentul financiar contabilitate – Serviciul buget propriu, administrativ și achiziții publice- Direcția Economică, Finanțare, Gestionare și Management Financiar.

 

Posturile sunt cu durată normală a timpului de muncă – 8 ore/zi, 40 de ore/săptămână;

 

Locul de desfășurare a concursului: sediul Agenţiei Naţionale pentru Plăţi şi Inspecţie Socială din București, Bd. Gen. Gheorghe Magheru nr. 7, sector 1 și va consta în 3 etape succesive, după cum urmează:

 a) selecţia dosarelor de înscriere va avea loc în perioada 19 -25.08.2021;

 b) proba scrisă08.2021, ora 1000;

 c) proba interviu: în termen de maximum 5 zile lucrătoare de la data susținerii probei scrise, la sediul instituţiei, doar acei candidați care au obținut la proba scrisă minimum 50 puncte.

În conformitate cu dispoziţiile art.618 alin. (11) din Hotărârea de Guvern nr. 611/2008 cu modificările și completările ulterioare, se pot prezenta la următoarea probă numai candidaţii declaraţi admişi la proba precedentă, respectiv doar acei candidați care au obținut la proba scrisă minimum 50 puncte.

d) Proba suplimentară : nu este cazul (nu se solicită);

Anunțul se afișează în data de 30.07.2021 pe site-ul instituției (www.mmanpis.ro, secțiunea Despre ANPIS Cariere), precum și pe site-ul Agenției Naționale a Funcționarilor Publici.

 

Condiţiile generale şi specifice de participare: 

 

Condiţii generale:

Candidații trebuie să îndeplinească condițiile generale prevăzute la art.465 alin (1) coroborat cu art.613 din OUG 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare, cu excepția condiției de atestare a stării de sănătate pe bază de evaluare psihologică, și anume:

  1. are cetăţenia română şi domiciliul în România;
  2. cunoaşte limba română, scris şi vorbit;
  3. are vârsta de minimum 18 ani împliniţi;
  4. are capacitate deplină de exerciţiu;
  5. este apt din punct de vedere medical să exercite o funcţie publică. Atestarea stării de sănătate se face pe bază de examen medical de specialitate, de către medicul de familie;
  6. îndeplineşte condiţiile de studii şi vechime în specialitate prevăzute de lege pentru ocuparea funcţiei publice;
  7. îndeplineşte condiţiile specifice, conform fişei postului, pentru ocuparea funcţiei publice;
  8. nu a fost condamnată pentru săvârşirea unei infracţiuni contra umanităţii, contra statului sau contra autorităţii, infracţiuni de corupţie sau de serviciu, infracţiuni care împiedică înfăptuirea justiţiei, infracţiuni de fals ori a unei infracţiuni săvârşite cu intenţie care ar face-o incompatibilă cu exercitarea funcţiei publice, cu excepţia situaţiei în care a intervenit reabilitarea, amnistia post-condamnatorie sau dezincriminarea faptei;
  9. nu le-a fost interzis dreptul de a ocupa o funcţie publică sau de a exercita profesia ori activitatea în executarea căreia a săvârşit fapta, prin hotărâre judecătorească definitivă, în condiţiile legii;
  10. nu a fost destituită dintr-o funcţie publică sau nu i-a încetat contractul individual de muncă pentru motive disciplinare în ultimii 3 ani;
  11. nu a fost lucrător al Securităţii sau colaborator al acesteia, în condiţiile prevăzute de legislaţia specifică.

 

 

  1. Condițiile specifice de participare la concurs, pentru ocuparea funcției publice vacante de consilier juridic, clasa I, gradul profesional debutant (ID 536638) – Serviciul juridic și contencios din cadrul ANPIS aparat central sunt:

–  studii universitare de licență, absolvite cu diploma de licență sau echivalentă în domeniul ştiinţelor juridice;

–  vechimea minimă în specialitatea necesară ocupării functiei publice: nu e cazul;

– alte condiții specifice: nu e cazul;

 

I.Bibliografie concurs pentru ocuparea funcției publice vacante de post de consilier juridic, clasa I, gradul profesional debutant (ID 536638) – Serviciul juridic și contencios din cadrul ANPIS aparat central:

 

  1. Constituţia României, republicată;
  2. Ordonanța de Urgență a Guvernului nr.57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare;
  3. Ordonanța Guvernului nr. 137/2000, privind prevenirea şi sancţionarea tuturor formelor de discriminare, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
  4. Legea nr. 202/2002 privind egalitatea de șanse și de tratament între femei și bărbați, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
  5. Ordonanța de Urgență a Guvernului nr. 113/2011 privind organizarea și funcționarea Agenției Naționale pentru Plăți și Inspecție socială, aprobată prin Legea nr. 198/2012, cu modificările și completările ulterioare;
  6. Hotărârea Guvernului nr.151/2012 privind aprobarea Statutului propriu de organizare şi funcţionare al Agenţiei Naţionale pentru Plăţi şi Inspecţie Socială, cu modificările şi completările ulterioare;
  7. Legea nr. 134/2010 privind Codul de procedură civilă, republicată, cu modificările şi completările ulterioare:
  8. Legea nr. 287/2009 privind Codul civil, republicată, cu modificările şi completările ulterioare:
  9. Legea nr. 554/2004 a contenciosului administrativ, cu modificările şi completările ulterioare; integral
  10. Ordonanța de Guvern nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravenţiilor, cu modificările şi completările ulterioare;
  11. Ordonanţa Guvernului nr. 27/2002 privind reglementarea activităţii de soluţionare a petiţiilor, aprobată prin Legea nr. 233/2002, cu modificările şi completările ulterioare;
  12. Legea nr. 448/2006 privind protecţia şi promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, republicată, cu modificările şi completările ulterioare
  13. Legea nr. 292/2011 a asistenţei sociale, cu modificările şi completările ulterioare
  14. Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr. 111/2010 privind concediul şi indemnizaţia lunară pentru creşterea copiilor, cu modificările şi completările ulterioare, INTEGRAL
  15. Legea nr. 416/2001 privind venitul minim garantat, cu modificările şi completările ulterioare;
  16. Legea nr. 277/2010 privind alocaţia pentru susţinerea familiei, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
  17. Legea nr.514/2003 privind organizarea și exercitarea profesiei de consilier juridic: Capitolul II- dobândirea și încetarea calității de consilier juridic; incompatibilitatea exercitării profesiei de consilier juridic.

I.Tematica pentru concurs:

  1. 1. Constituţia României, republicată – TITLUL III – Autoritățile publice Secționea a III-a Legiferare
  2. 2. O.U.G. nr.57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare:

Titlul II – Statutul funcţionarilor publici Partea VII – Răspunderea administrativă

  1. Ordonanța Guvernului nr. 137/2000 – privind prevenirea şi sancţionarea tuturor formelor de discriminare, cu modificările şi completările ulterioare – integral;
  2. Legea nr.202/2002 – privind egalitatea de şanse şi de tratament între femei şi bărbaţi, cu modificările şi completările ulterioare – integral;

5.Ordonanța de urgenta a Guvernului nr. 113/2011 privind organizarea și funcționarea Agenției Naționale pentru Plăți și Inspecție socială, aprobată prin Legea nr. 198/2012, cu modificările și completările ulterioare;  capitolul II Secțiuna 1 –atribuțiile ANPIS, Capitolul III- Atribuțiile agențiilor teritoriale

  1. Hotărârea Guvernului nr.151/2012 privind aprobarea Statutului propriu de organizare şi funcţionare al Agenţiei Naţionale pentru Plăţi şi Inspecţie Socială, cu modificările şi completările ulterioare-integral;
  2. Legea nr. 134/2010 privind Codul de procedură civilă, republicată, cu modificările şi completările ulterioare:

-Titlul III Competența materială  Sectiunea aII-a Capitolul II :Competența teritorială a instanțelor de judecată, Capitolul IV- Incidente procedurale privitoare la competența instanței;

-Procedura Contencioasă – Titlul I Secțiunea a 3-a Întâmpinarea;

– Titlul II căile de atac Capitolul III Recurs: motivele de recurs

  1. Legea nr. 287/2009 privind Codul civil, republicată, cu modificările şi completările ulterioare:

-Titlul III-Calculul termenelor;

-Titlul I Persoana fizică, Capitolul I- Capacitatea civilă a persoanei fizice de exercițiu – Secțiunea a 2-a Capacitatea de exercițiu

  1. Legea nr. 554/2004 a contenciosului administrativ, cu modificările şi completările ulterioare; integral
  2. Ordonanţa de Guvern nr.2/2001 privind regimul juridic al contravenţiilor, cu modificările şi completările ulterioare; integral
  3. Ordonanţa Guvernului nr. 27/2002 privind reglementarea activităţii de soluţionare a petiţiilor, aprobată prin Legea nr. 233/2002, cu modificările şi completările ulterioare;integral
  4. Legea nr. 448/2006 privind protecţia şi promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, republicată, cu modificările şi completările ulterioare: Sectiuna a 5-a prestatii sociale pentru persoanele cu handicap;
  5. Legea nr. 292/2011 a asistenţei sociale, cu modificările şi completările ulterioare: Capitolul II Sistemul de beneficii de asistenta sociala, Sectiunea 1 – Definirea și clasificarea beneficiilor de asistenta sociala;
  6. Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr. 111/2010 privind concediul şi indemnizaţia lunară pentru creşterea copiilor, cu modificările şi completările ulterioare, integral;
  7. Legea nr. 416/2001 privind venitul minim garantat, cu modificările şi completările ulterioare,integral
  8. Legea nr. 277/2010 privind alocaţia pentru susţinerea familiei, republicată, cu modificările şi completările ulterioare; integral
  9. Legea nr.514/2003, privind organizarea și exercitarea profesiei de consilier juridic: Capitolul II- dobandirea și incetarea calitatii de consilier juridic; incompatibilitatea exercitarii profesiei de consilier juridic.
  1. Atribuțiile prevăzute în fişa postului de consilier juridic, clasa I, grad profesional debutant de la Serviciul juridic și contencios din cadrul ANPIS:
  • participă la întocmirea acţiunilor, întâmpinărilor, note scrise, în litigiile generate de aplicare a legislaţiei specifice activităţii ANPIS, ce urmează să fie prezentate la instanţele de judecată;
  • participă la soluţionarea contestațiilor, petiţiilor adresate ANPIS de cetăţeni sau de organizaţii legal constituite, având ca obiect modul de aplicare a legislaţiei incidente domeniului de activitate al instituţiei;
  • examinează actele normative publicate în Monitorul Oficial al României, în vederea identificării actelor normative publicate, care au implicaţii asupra activităţii ANPIS şi a unităţilor din subordinea sa;
  • participă la elaborarea rapoartelor şi analizelor privind modul de desfăşurare a activităţii specifice;
  • păstrează secretul profesional asupra tuturor activităţilor desfăşurate în cadrul serviciului;
  • în exercitarea profesiei şi în legătura cu aceasta, este independent profesional şi nu poate fi supus nici unei îngrădiri sau presiuni de orice tip, fiind protejat de lege impotriva acestora;
  • răspunde de respectarea programului de lucru şi se supune disciplinei din cadrul serviciului;
  • neîndeplinirea întocmai şi la timp a sarcinilor prevăzute în prezenta fişa a postului atrage după sine, în funcţie de gravitate sau consecinţe, răspunderea disciplinara, materială sau penală;
  • îndeplineşte orice alte sarcini stabilite de șeful ierarhic superior, circumscrise scopului postului și cu respectarea limitelor de competență.

 

  1. Condițiile specifice de participare la concurs, pentru ocuparea funcției publice vacante de inspector, clasa I, gradul profesional superior (ID 411828), Compartimentul gestionare debitori și creditori – Direcția Economică, Finanțare, Gestionare și Management Financiar din cadrul ANPIS aparat central;

– studii universitare de licenta absolvite cu diploma de licenta sau echivalenta în domeniul științelor economice;

– vechimea minima în specialitatea necesara ocuparii functiei publice: 7 ani;

–  alte condiții specifice: nu e cazul;

  1. Bibliografie concurs pentru ocuparea funcției publice vacante de inspector, clasa I, gradul profesional superior (ID 411828), Compartimentul gestionare debitori și creditori – Direcția Economică, Finanțare, Gestionare și Management Financiar din cadrul ANPIS-aparatul central

 

  1. Constituţia României, republicată
  2. U.G. nr.57/2019 privind Codul administrativ, cu modificarile și completarile ulterioare;
  3. Ordonanța Guvernului nr. 137/2000, privind prevenirea şi sancţionarea tuturor formelor de discriminare, republicata, cu modificarile și completarile ulterioare ;
  4. Legea nr. 202/2002 privind egalitatea de șanse și de tratament între femei și bărbați, republicata, cu modificarile și completarile ulterioare;
  5. Ordonanța de urgenta a Guvernului nr. 113/2011 privind organizarea și functionarea Agentiei Nationale pentru Plăți și Inspectie sociala, aprobata prin Legea nr. 198/2012, , cu modificarile și completarile ulterioare;
  6. Hotărârea Guvernului nr.151/2012 privind aprobarea Statutului propriu de organizare şi funcţionare al Agenţiei Naţionale pentru Plăţi şi Inspecţie Socială, cu modificările şi completările ulterioare;
  7. Ordonanţa de urgenţă a Guvernului 111/2010 privind concediul şi indemnizaţia lunară pentru creşterea copiilor, cu modificările și completările ulterioare;
  8. Hotărârea Guvernului nr. 52/2011 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 111/2010 privind concediul şi indemnizaţia lunară pentru creşterea copiilor, cu modificările și completările ulterioare;
  9. Legea nr. 61/1993 privind alocatia de stat pentru copii, republicată,  cu modificările şi completările ulterioare;
  • Hotărârea Guvernului 577/2008 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Legii nr.61/1993 privind alocaţia de stat pentru copii, precum şi pentru reglementarea modalităţilor de stabilire şi plată a alocaţiei de stat pentru copii, cu modificările şi completările ulterioare;
  • Legea nr. 416/2001 privind venitul minim garantat, cu modificările şi completările ulterioare;
  • Hotărârea Guvernului 50/2011 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Legii nr. 416/2001 privind venitul minim garantat, cu modificările și completările ulterioare;
  • Legea nr. 277/2010 privind alocaţia pentru susţinerea familiei, cu modificarile și completarile ulterioare;
  • Hotărârea Guvernului 38/2011 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Legii nr. 277/2010 privind alocaţia pentru susţinerea familiei, cu modificările și completările ulterioare;
  1. Legea nr.500/2002 privind finantele publice, cu modificarile și completarile ulterioare;
  • Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 1792/2002 pentru aprobarea Normelor metodologice privind angajarea, lichidarea, ordonanţarea şi plata cheltuielilor instituţiilor publice, precum şi organizarea, evidenţa şi raportarea angajamentelor bugetare şi legale, cu modificările și completările ulterioare.
  1. Ordonanţa de urgenţă nr. 44/2014 pentru reglementarea unor măsuri privind recuperarea debitelor pentru beneficiile de asistenţă socială, precum şi pentru modificarea 101 din Legea nr. 448/2006 privind protecţia şi promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, cu modificarile și completările ulterioare;
  • Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 94 din 24 ianuarie 2006 privind aprobarea modelului şi conţinutului formularelor şi a instrucţiunilor de completare a acestora în vederea îndeplinirii procedurii de comunicare a actelor administrative fiscale prin publicitate.

II.Tematica pentru concurs:

  1. Constituția României
  2. TITLUL I – Principii generale;
  3. TITLUL II – Drepturile, libertăţile şi îndatoririle fundamentale – CAPITOLUL I – Dispoziţii comune; CAPITOLUL II – Drepturile şi libertăţile fundamentale; CAPITOLUL III – Îndatoririle fundamentale;

III. TITLUL III – Autorităţile publice.

  1. Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul Administrativ, cu modificările și completările ulterioare, titlul I și II din PARTEA a VI-a;
  2. Ordonanţa Guvernului nr. 137/2000 (republicată) privind prevenirea şi sancţionarea tuturor formelor de discriminare, cu modificările şi completările ulterioare – Intregral;
  3. Legea nr. 202/2002 (republicată) privind egalitatea de şanse şi de tratament între femei şi bărbaţi, cu modificările şi completările ulterioare ;
  4. Cap. I – Dispoziţii generale;
  5. Cap. II – Egalitatea de şanse şi de tratament între femei şi bărbaţi în domeniul muncii;

III. Cap. III – Egalitatea de şanse şi de tratament în ceea ce priveşte accesul la educaţie, la sănătate, la cultură şi la informare;

  1. Cap. IV – Egalitatea de şanse între femei şi bărbaţi în ceea ce priveşte participarea la luarea deciziei
  2. Organizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale pentru Plăţi şi Inspecţie Socială
  3. Reglementări privind concediul și indemnizația lunară pentru creșterea copilului;
  4. Reglementări privind alocația de stat pentru copii;
  5. Reglementări privind venitul minim garantat;
  6. Reglementări privind alocația pentru susținerea familiei;
  7. Legea nr. 500/2002 privind finanţele publice, cu modificările și completările ulterioare : capitol II – Sectiunea 1, Capitolul III, CApitolul IV;
  8. Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 1792/2002 pentru aprobarea Normelor metodologice privind angajarea, lichidarea, ordonanţarea şi plata cheltuielilor instituţiilor publice, precum şi organizarea, evidenţa şi raportarea angajamentelor bugetare şi legale, cu modificările și completările ulterioare – din Anexa 1 – Norme metodologice: angajarea cheltuielilor, lichidarea cheltuielilor, – ordonanțatea cheltuielilor, plata cheltuielilor.

12.Reglementări prvind măsuri pentru recuperarea debitelor pentru beneficiile de asistenţă socială.

II.Atribuțiile prevăzute în fişa postului de inspector, clasa I, gradul profesional superior (ID 411828), Compartimentul gestionare debitori și creditori – Direcția Economică, Finanțare, Gestionare și Management Financiar din cadrul ANPIS

 

  • Formulează punctele de vedere cu privire la implicaţiile pe care le au actele normative ce urmează a fi promovate, asupra beneficiarilor de beneficii de asistenţă socială, cu referire la modalitatea de constituire și urmărire a debitelor, inclusiv pentru lucrătorii migranți;
  • Analizează, urmărește și verifică de la nivel național, modul de creare a debitelor, la nivelul agențiilor teritoriale, precum și comunicarea deciziilor către debitor;
  • Urmărește situația încasării debitelor, din toate sursele (numerar, mandat, cont bancar, reținerea din dreptul curent);
  • Urmărește ca la nivel teritorial să fie identificate situatiile în care debitul poate fi compensat cu suma din creditori;
  • Urmărește comunicarea debitelor prin orice mijloace (transmitere poștală, comunicare prin publicare, comunicarea prin afisare), asa încât debitele create să nu depășească perioada de prescripție;
  • Urmărește recuperarea sumelor achitate necuvenit în perioada de urgență și alertă, achitate conform OUG 30/2021 și OUG 132/2021;
  • Urmărește executarea silită a debitului, cu respectarea termenelor din legislația în vigoare, precum și confirmarea preluării acestuia, de organele fiscale, la nivelul agențiilor teritoriale;
  • Se asigură că la nivelul agenției teritoriale debitul a fost operat  atât în situatia analitică, cât și în cea contabilă, prin comunicare cu compartimentul de specialitate;
  • Urmăreste situația transferului la/ și de la altă entitate teritorială de plăți și inspecție socială, atunci când este cazul;
  • Analizeaza periodic rulajele, soldurile din evidența debitorilor, acordând atenție deosebită acelora care se găsesc în perioada apropiată de termenul de prescriere;
  • Asigură la timp şi de calitate realizarea tuturor sarcinilor stabilite de conducerea ANPIS ;
  • Consiliază şi îndrumă activitatea privind gestiunea debitelor din cadrul agenţiilor teritoriale şi a municipiului Bucureşti, în vederea desfăşurării activităţii cu privire la acestea;
  • Elaborează orice alte rapoarte şi analize solicitate de conducerea Agenţiei;
  • Elaborează rapoarte lunare, trimestriale, semestriale şi anuale, inclusiv formulare pentru bilanț cu privire la debitori;
  • Răspunde de furnizarea datelor statistice necesare pentru controlul de gestiune şi îndrumarea operaţională;
  • Pregăteşte documentele întocmite în vederea arhivării;
  • Asigură confidenţialitatea datelor personale ale beneficiarilor de beneficii de asistenţă soacială  ai ANPIS ;
  • Execută orice alte sarcini care derivă din scopul principal al postului;
  • Îndrumă metodologic instituţiile din subordinea ANPIS cu privire la aplicarea unitară a reglementărilor legale cu privire la gestionarea debitelor;
  • Răspunde la petiţiile adresate de cetăţeni;
  • Respectă procedurile operaţionale inclusiv cele privind circulaţia documentelor;
  • Întocmește și stabileşte procedurile operaţionale privind gestionarea debitelor;
  • Ţine legătura telefonic şi prin email, cu AJPIS-urile din ţară în legătură cu modul de creare, urmărire și recuperarea al debitelor;
  • Întocmeşte analiza privind numărul debitorilor și evoluția sumei reprezentând debite;
  • Asigură actualizarea protocoalelor şi convenţiilor semnate de ANPIS şi face propuneri în termen de modificare a acestora;
  • Analizează, măsurile ce se impun a fi luate în vederea reducerii efectelor sociale negative asupra beneficiarilor de beneficii sociale ;
  • Identifică şi propune relaţii de parteneriat şi evaluează rezultatele acestora pentru modul de gestionare și recuperarea al debitelor
  • Prezintă şi susţine la conducătorul ierarhic lucrările elaborate ;
  • Culege date şi le prelucrează în vederea eleborării materialelor necesare întocmirii strategiilor, politicilor şi programelor naţionale privind crearea, urmarirea și executarea debitelor ;
  • Întocmeşte diferite situaţii statistice în funcţie de numărul beneficiarilor debitori pe tipuri de beneficii de asistenţă socială, pentru analiză;
  • Întocmeşte diferite situaţii statistice pe baza monitorizărilor lunare, pentru analiză ;
  • Întocmeşte situaţia lunară cu privire la stadiul soluţionării dosarelor de debit, în vederea urmăririi acestora pentru a fi recuperate;
  • Participă la elaborarea de ghiduri operaţionale, broşuri şi alte materiale necesare;
  • Îndeplineşte orice alte sarcini stabilite de șeful ierarhic superior, potrivit nivelului de competență și în limitele legii.

 

III. Condițiile specifice de participare la concurs, pentru ocuparea funcției publice vacante de consilier, clasa I, gradul profesional debutant (ID 348792) – Compartimentul gestionare/plați beneficii și servicii sociale- Serviciul plăți beneficii sociale, Direcția Economică, Finanțare, Gestionare și Management Financiar din cadrul ANPIS-aparat central

 – studii universitare de licență absolvite cu diplomă de licență sau echivalentă;

– vechimea minimă în specialitatea necesară ocupării funcției publice:  nu e cazul;

–  alte condiții specifice: nu e cazul;

 

III.Bibliografie concurs pentru ocuparea funcției publice vacante de consilier, clasa I, gradul profesional debutant (ID 348792) – Compartimentul gestionare/plați beneficii și servicii sociale – Serviciul plăți beneficii sociale, Direcția Economică, Finanțare, Gestionare și Management Financiar din cadrul ANPIS-aparat central:

 

  1. Constituţia României, republicată;
  2. Ordonanța de urgenta a Guvernului. nr.57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare;
  3. Ordonanța Guvernului nr. 137/2000, privind prevenirea şi sancţionarea tuturor formelor de discriminare, republicata, cu modificarile și completarile ulterioare;
  4. Legea nr. 202/2002 privind egalitatea de șanse și de tratament între femei și bărbați, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
  5. Ordonanța de urgenta a Guvernului nr. 113/2011 privind organizarea și functionarea Agentiei Nationale pentru Plăți și Inspectie sociala, aprobata prin Legea nr. 198/2012, cu modificările și completările ulterioare;
  6. Hotărârea Guvernului nr.151/2012 privind aprobarea Statutului propriu de organizare şi funcţionare al Agenţiei Naţionale pentru Plăţi şi Inspecţie Socială, cu modificările şi completările ulterioare;
  7. Ordonanţa de urgenţă a Guvernului 111/2010 privind concediul şi indemnizaţia lunară pentru creşterea copiilor, cu modificările și completările ulterioare;
  8. Hotărârea Guvernului nr. 52/2011 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 111/2010 privind concediul şi indemnizaţia lunară pentru creşterea copiilor, cu modificările și completările ulterioare;
  9. Legea nr. 61/1993 privind alocația de stat pentru copii, republicată,  cu modificările şi completările ulterioare;
  10. Hotărârea Guvernului 577/2008  pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Legii nr.61/1993 privind alocaţia de stat pentru copii, precum şi pentru reglementarea modalităţilor de stabilire şi plată a alocaţiei de stat pentru copii, cu modificările şi completările ulterioare;
  11. Legea nr.500/2002 privind finantele publice, cu modificarile și completarile ulterioare.

III.Tematica pentru concurs

1.Constituția României

  1. TITLUL I – Principii generale;
  2. TITLUL II – Drepturile, libertăţile şi îndatoririle fundamentale – CAPITOLUL I – Dispoziţii comune; CAPITOLUL II – Drepturile şi libertăţile fundamentale; CAPITOLUL III – Îndatoririle fundamentale;

III. TITLUL III – Autorităţile publice.

  1. Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul Administrativ, cu modificările și completările ulterioare, titlul I și II din PARTEA a VI-a;
  2. Ordonanţa Guvernului nr. 137/2000 (republicată) privind prevenirea şi sancţionarea tuturor formelor de discriminare, cu modificările şi completările ulterioare – Intregral;
  3. Legea nr. 202/2002 (republicată) privind egalitatea de şanse şi de tratament între femei şi bărbaţi, cu modificările şi completările ulterioare ;
  4. Cap. I – Dispoziţii generale;
  5. Cap. II – Egalitatea de şanse şi de tratament între femei şi bărbaţi în domeniul muncii;

III. Cap. III – Egalitatea de şanse şi de tratament în ceea ce priveşte accesul la educaţie, la sănătate, la cultură şi la informare;

  1. Cap. IV – Egalitatea de şanse între femei şi bărbaţi în ceea ce priveşte participarea la luarea deciziei
  2. Organizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale pentru Plăţi şi Inspecţie Socială
  3. Reglementări privind alocația de stat pentru copii;
  4. Reglementări privind concediul și indemnizația lunară pentru creșterea copilului;
  5. Legea nr. 500/2002 privind finanţele publice, cu modificările și completările ulterioare: Capitol II – Sectiunea 1, Capitolul III, CApitolul IV.

III. Atribuțiile prevăzute în fişa postului de consilier, clasa I, gradul profesional debutant (ID 348792)- Compartimentul gestionare/plați beneficii și servicii sociale- Serviciul plăți beneficii sociale, Direcția Economică, Finanțare, Gestionare și Management Financiar din cadrul ANPIS

  • Indemnizație creștere copil conform Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului 111/2010 privind concediul şi indemnizaţia lunară pentru creşterea copiilor, cu modificările și completările ulterioare;
  • Primește, verifică și centralizează fundamentarile transmise de agentiile teritoriale;
  • Verfică sumele transmise de agențiile teritoriale cu sumele ce se regăsesc în programul informatic SAFIR;
  • Analizează sumele din programul informatic SAFIR, cu sumele rezultate din centralizarea județelor.
  • Analizează numărul de beneficiari și sumele comparativ cu lunile anterioare și unde este cazul solicită explicații;
  • Urmărește numărul de beneficiari și sumele acordate pe grupe statistice din programul informatic SAFIR;
  • Urmărește derularea plății;
  • Realizează și intocmeste dispozitii bugetare:
  • Indosariază fundamentarile.
  • Alocația pentru cresterea copilului Legea nr. 61/1993 privind alocația de stat pentru copii, republicată,  cu modificările şi completările ulterioare
  • Primește, verifică și centralizează fundamentările transmise de agențiile teritoriale;
  • Verfică sumele transmise de agențiile teritoriale cu sumele ce se regăsesc în programul informatic SAFIR;
  • Analizează sumele din programul informatic SAFIR, cu sumele rezultate din centralizarea județelor.
  • Analizeaza numărul de beneficiari și sumele comparativ cu lunile anterioare și unde este cazul solicita explicații;
  • Urmărește numărul de beneficiari și sumele acordate pe grupe statistice din programul informati SAFIR;
  • Urmărește derularea plății;
  • Relalizează și întocmește dispoziții bugetare;
  • Anexa 30 Plăți restante
  • Primește de la agențiile teritoriale situațiile privind plățile restante pe fiecare luna;
  • Centralizează pe fiecare județ, situațiile transmise de agențiile teritoriale, privind anexa 30;
  • Urmărește soldul de început de an;
  • Urmărește soldul la sfârșitul perioadei;
  • Pregătește documente în vederea arhivării:
  • Respectă procedurile operaționale inclusiv cele privind circulația documentelor.
  • Analizează numărul de beneficiari cât și plățile pentru beneficiile pentru care are competență.
  • Îndeplineşte orice alte sarcini stabilite de șeful ierarhic superior, potrivit nivelului de competență și în limitele legii.
  1. Condițiile specifice de participare la concurs, pentru ocuparea funcției publice vacante de inspector, clasa I, gradul profesional superior (ID 536699), Compartimentul gestionare/plați beneficii și servicii sociale- Serviciul plăți beneficii sociale, Direcția Economică, Finanțare, Gestionare și Management Financiar, din cadrul ANPIS – aparat central:

– studii universitare de licența absolvite cu diplomă de licență sau echivalentă în domeniul științelor economice;

– vechimea minimă în specialitatea necesară ocuparii functiei publice:  7 ani;

–  alte condiții specifice: nu e cazul;

 

IV.Bibliografie concurs pentru ocuparea funcției publice vacante de inspector, clasa I, gradul profesional superior (ID 536699), Compartimentul gestionare/plați beneficii și servicii sociale- Serviciul plăți beneficii sociale, Direcția Economică, Finanțare, Gestionare și Management Financiar din cadrul ANPIS – aparat central:

 

  1. Constituţia României, republicată
  2. U.G. nr.57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare;
  3. Ordonanța Guvernului nr. 137/2000, privind prevenirea şi sancţionarea tuturor formelor de discriminare, republicată, cu modificările și completările ulterioare ;
  4. Legea nr. 202/2002 privind egalitatea de șanse și de tratament între femei și bărbați, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
  5. Ordonanța de urgenta a Guvernului nr. 113/2011 privind organizarea și funcționarea Agentiei Nationale pentru Plăți și Inspecție socială, aprobată prin Legea nr. 198/2012, , cu modificările și completările ulterioare;
  6. Hotărârea Guvernului nr.151/2012 privind aprobarea Statutului propriu de organizare şi funcţionare al Agenţiei Naţionale pentru Plăţi şi Inspecţie Socială, cu modificările şi completările ulterioare;
  7. Ordonanţa de urgenţă a Guvernului 111/2010 privind concediul şi indemnizaţia lunară pentru creşterea copiilor, cu modificările și completările ulterioare;
  8. Hotărârea Guvernului nr. 52/2011 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 111/2010 privind concediul şi indemnizaţia lunară pentru creşterea copiilor, cu modificările și completările ulterioare;
  9. Legea nr. 61/1993 privind alocatia de stat pentru copii, republicată,  cu modificările şi completările ulterioare;
  10. Hotărârea Guvernului 577/2008  pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Legii nr.61/1993 privind alocaţia de stat pentru copii, precum şi pentru reglementarea modalităţilor de stabilire şi plată a alocaţiei de stat pentru copii, cu modificările şi completările ulterioare;
  11. Legea nr. 416/2001 privind venitul minim garantat, cu modificările şi completările ulterioare;
  12. Hotărârea Guvernului 50/2011 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Legii nr. 416/2001 privind venitul minim garantat, cu modificările și completările ulterioare;
  13. Legea nr. 277/2010 privind alocaţia pentru susţinerea familiei, cu modificările și completările ulterioare;
  14. Hotărârea Guvernului 38/2011 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Legii nr. 277/2010 privind alocaţia pentru susţinerea familiei, cu modificările și completările ulterioare;
  15. Legea nr.500/2002 privind finanțele publice, cu modificările și completările ulterioare;
  16. Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 1792/2002 pentru aprobarea Normelor metodologice privind angajarea, lichidarea, ordonanţarea şi plata cheltuielilor instituţiilor publice, precum şi organizarea, evidenţa şi raportarea angajamentelor bugetare şi legale, cu modificările și completările ulterioare.

 

  1. Tematica pentru concurs:
  2. Constituția României
  3. TITLUL I – Principii generale;
  4. TITLUL II – Drepturile, libertăţile şi îndatoririle fundamentale – CAPITOLUL I – Dispoziţii comune; CAPITOLUL II – Drepturile şi libertăţile fundamentale; CAPITOLUL III – Îndatoririle fundamentale;

III. TITLUL III – Autorităţile publice.

  1. Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul Administrativ, cu modificările și completările ulterioare, titlul I și II din PARTEA a VI-a;
  2. Ordonanţa Guvernului nr. 137/2000 (republicată) privind prevenirea şi sancţionarea tuturor formelor de discriminare, cu modificările şi completările ulterioare – Intregral;
  3. Legea nr. 202/2002 (republicată) privind egalitatea de şanse şi de tratament între femei şi bărbaţi, cu modificările şi completările ulterioare ;
  4. Cap. I – Dispoziţii generale;
  5. Cap. II – Egalitatea de şanse şi de tratament între femei şi bărbaţi în domeniul muncii;

III. Cap. III – Egalitatea de şanse şi de tratament în ceea ce priveşte accesul la educaţie, la sănătate, la cultură şi la informare;

  1. Cap. IV – Egalitatea de şanse între femei şi bărbaţi în ceea ce priveşte participarea la luarea deciziei
  2. Organizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale pentru Plăţi şi Inspecţie Socială
  3. Reglementări privind concediul și indemnizația lunară pentru creșterea copilului;
  4. Reglementări privind alocația de stat pentru copii;
  5. Reglementări privind venitul minim garantat;
  6. Reglementări privind alocația pentru susținerea familiei;
  7. Legea nr. 500/2002 privind finanţele publice, cu modificările și completările ulterioare : capitol II – Sectiunea 1, Capitolul III, CApitolul IV;
  8. Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 1792/2002 pentru aprobarea Normelor metodologice privind angajarea, lichidarea, ordonanţarea şi plata cheltuielilor instituţiilor publice, precum şi organizarea, evidenţa şi raportarea angajamentelor bugetare şi legale, cu modificările și completările ulterioare – din Anexa 1 – Norme metodologice: angajarea cheltuielilor, lichidarea cheltuielilor – ordonanțatea cheltuielilor, plata cheltuielilor.

 

  1. Atribuțiile prevăzute în fişa postului de inspector, clasa I, gradul profesional superior (ID 536699), Compartimentul gestionare/plați beneficii și servicii sociale- Serviciul plăți beneficii sociale, Direcția Finantare, Gestionare și Management Financiar din cadrul ANPIS

 

  • Indemnizație și ajutoare 31, 32 confrom OUG nr. 111/2010 (copii cu dizabilități peste 3 ani):
  • Primește, verifică și centralizează fundamentările transmise de agențiile teritoriale;
  • Verfică sumele transmise de agențiile teritoriale cu sumele ce se regăsesc în programul informatic SAFIR;
  • Analizează sumele din programul informatic SAFIR, cu sumele rezultate din centralizarea județelor.
  • Analizează numărul de beneficiari și sumele compartiv cu lunile anterioare și unde este cazul solicită explicații;
  • Urmărește numărul de beneficiari și sumele acordate pe grupe statistice din programul informați SAFIR;
  • Urmărește derularea plății;
  • Solicită ordonatorului principal de credite bugetare deschideri de credite bugetare privind note de fundamentare și adrese;
  • Relalizează și întocmește dispoziții bugetare;
  • Programul SINTEC:
  • Operează în programul SINTEC (inregistrari contabile) a extraselor de cont care se întorc de la trezorerie, privind deschiderile de credite bugetare pentru (tit. 20) precum și plățile aferente către fiecare județ.
  • Verifică lunar sumele introduse în programul SINTEC cu sumele deschise pe beneficiile corespunzătoarele titlurilor mentionate cât și plățile corespunzatoare către fiecare județ în parte;
  • BILANȚ (trimestrial și anual) ;
  • Anexele 1, 2 și 3 din bilant:
  • Primește, centralizează și verifică Anexele 1și 2 bilanț transmise de agențiile teritoriale;
  • Verifică sumele menționate în anexele 1și 2 privind  soldul de început de an;
  • Verifică sumele mentionate în Anexele 1și 2 privind soldul la sfârșitul perioadei;
  • Centralizează Anexele 1 și 2 privind soldul de inceput de an ( pe fiecare judte în parte);
  • Centralizează Anexele 1 și 2 privind soldul de sfarsit de an ( pe fiecare județ în parte);
  • Verifică Anexele 1și 2 privind plățile efectuate;
  • Verifică Anexele 1și 2 cu balanțele sintetice și analice pe fiecare indicator/ conturi  în parte.
  • Verifică la anexa 1 rezultatul patrimonial sa corespunda cu rezultatul patrimonial de la anexa 2
  • Verifică Anexele 1și 2 cu plățile rezultate din anexa 7 și anexa 6;
  • Anexa 3 bilanț situația fluxurilor de trezorerie;
  • Centralizează și verifică fluxurile transmise de agențiile teritoriale;
  • Centralizează și verifică fluxurile transmsise de agențiile teritoriale pe fiecare titlu/cont în parte – contul de finanțare, contul de casă;
  • Verifică anexa 3 pe fiecare județ în parte, în functie de plățile efectuate, (anexa 6 și 7)
  • Centralizează anexa 3 pe toate județele.
  • Anexa 40 Situația activelor și datoriilor financiare ale instituțiilor publice din administrația centrală:
  • Anexa 34 Situația modificărilor în structura activelor  net/capitalurilor
  • Verifică corelații:
  • Verifică corelațiiile intre anexa 1 și anexa 2;
  • Verifică corelațiiile intre anexa 1 și anexa 2 cu fluxul de trezorerie;
  • Verifică corelațiiile intre anexa 1 și anexa 2 cu anexa 40 ;
  • Verifică corelațiiile intre anexe cu anexa 34.
  • Bilanț mandate poștale:
  • Anexa 1 ; Anexa 2 ; Anexa 3 ; Anexa 4 ; Anexa 6 ; Anexa 7 ; Anexa 40 ; Anexa 34 ;
  • Balanța sintetică și analitică.
  • Corespondența și comunicare cu agențiile județene, cu trezoreria, cu ministerul muncii cât și cu alte departamente din cadrul ANPIS.
  • Analizează numărul de beneficiari cât și plățile pentru beneficiile pentru care are competență.
  • Îndrumă metodologic instituțiile din subordinea ANPIS cu aplicarea unitară a reglementărilor legale în domeniul beneficiilor și pentru care are competența.
  • Analizează solicitările de credite bugetare primite de la agențiile teritoriale privind suplimentarea de credite, daca este cazul, pentru asigurarea plăților și solicită informații pentru beneficiile pentru care are competență
  • Îndeplineşte rolul de supraveghere a demersurilor, metodelor şi instrumentelor ce trebuie aplicate pentru a optimiza funcţionarea agenţiei şi a unităţilor din subordinea sa, pentru beneficiile de asistenţă pentru care competenţă;
  • Elaborează adrese către ministerul muncii cu privire la creditele ce urmează a fi deschise pentru beneficiile de asistenţă socială pentru care are competenţă;
  • Elaborează orice alte rapoarte şi analize solicitate de conducerea ANPIS;
  • Manifestă fermitate în aplicarea legilor şi solicitudine faţă de organele centrale sau locale cu care colaborează sau care cer sprijin în rezolvarea unor probleme din domeniile de activitate ale ANPIS;
  • Asigură confidenţialitatea datelor personale ale beneficiarilor de beneficii de asistenţă socială;
  • Comunică cu agențiile teritoriale telefonic, prin e-mail, cu privire la fundamentările de, beneficii de asistenţă socială, pentru acele prestaţii sociale asupra cărora au competenţă ;
  • Asigură la timp şi de calitate a tuturor sarcinilor stabilite de conducerea ANPIS ;
  • Îndeplineşte rolul de supraveghere a demersurilor, metodelor şi instrumentelor ce trebuie aplicate pentru a optimiza funcţionarea agenţiei şi a unităţilor din subordinea sa, pentru beneficiile de asistenţă pentru care competenţă ;
  • Formulează puncte de vedere cu privire la implicaţiile pe care activele normative ce urmează a fi promovate le au asupra beneficiarilor de beneficii de asistenţă socială şi asupra bugetului pentru beneficii de asistenţă socială ;
  • Furnizeză date statistice privind beneficiarii de beneficii de asistenţă socială solicitate de ministerul muncii pentru eleborarea politicilor şi strategiilor în domeniul acordării beneficiilor de asistenţă socială;
  • Pregătește documente în vederea arhivării.
  • Îndeplineşte orice alte sarcini stabilite de șeful ierarhic superior, potrivit nivelului de competență și în limitele legii.
  1. Condițiile specifice de participare la concurs, pentru ocuparea funcției publice vacante de referent, clasa III, gradul profesional superior (ID 536700), Compartimentul gestionare/plați beneficii și servicii sociale- Serviciul plăți beneficii sociale, Direcția Economică, Finanțare, Gestionare și Management Financiar din cadrul ANPIS-aparat central

– studii liceale, respectiv studii medii liceale finalizate cu diplomă de bacalaureat;

– vechimea minimă în specialitatea necesară ocupării funcției publice:  7 ani;

–  alte condiții specifice: nu e cazul.

  1. Bibliografie concurs de participare la concurs, pentru ocuparea funcției publice vacante de referent, clasa III, gradul profesional superior (ID 536700), Compartimentul gestionare/plați beneficii și servicii sociale – Serviciul plăți beneficii sociale, Direcția Economică, Finanțare, Gestionare și Management Financiar din cadrul ANPIS-aparat central:
  1. Constituţia României, republicată;
  2. U.G. nr.57/2019 privind Codul administrativ, cu modificarile și completările ulterioare;
  3. Ordonanța Guvernului nr. 137/2000, privind prevenirea şi sancţionarea tuturor formelor de discriminare, republicată, cu modificările și completările ulterioare ;
  4. Legea nr. 202/2002 privind egalitatea de șanse și de tratament între femei și bărbați, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
  5. Ordonanța de urgenta a Guvernului nr. 113/2011 privind organizarea și funcționarea Agenției Naționale pentru Plăți și Inspecție sociala, aprobată prin Legea nr. 198/2012, , cu modificările și completările ulterioare;
  6. Hotărârea Guvernului nr.151/2012 privind aprobarea Statutului propriu de organizare şi funcţionare al Agenţiei Naţionale pentru Plăţi şi Inspecţie Socială, cu modificările şi completările ulterioare;
  7. Legea nr. 61/1993 privind alocația de stat pentru copii, republicată,  cu modificările şi completările ulterioare;
  8. Hotărârea Guvernului 577/2008  pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Legii nr.61/1993 privind alocaţia de stat pentru copii, precum şi pentru reglementarea modalităţilor de stabilire şi plată a alocaţiei de stat pentru copii, cu modificările şi completările ulterioare;
  9. Legea nr. 416/2001 privind venitul minim garantat, cu modificările şi completările ulterioare;
  10. Hotărârea Guvernului 50/2011 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Legii nr. 416/2001 privind venitul minim garantat, cu modificările și completările ulterioare.
  11. Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 1792/2002 pentru aprobarea Normelor metodologice privind angajarea, lichidarea, ordonanţarea şi plata cheltuielilor instituţiilor publice, precum şi organizarea, evidenţa şi raportarea angajamentelor bugetare şi legale, cu modificările și completările ulterioare.

 

  1. V. Tematica pentru concurs

1.Constituția României

  1. TITLUL I – Principii generale;
  2. TITLUL II – Drepturile, libertăţile şi îndatoririle fundamentale – CAPITOLUL I – Dispoziţii comune; CAPITOLUL II – Drepturile şi libertăţile fundamentale; CAPITOLUL III – Îndatoririle fundamentale;

III. TITLUL III – Autorităţile publice.

  1. Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul Administrativ, cu modificările și completările ulterioare, titlul I și II din PARTEA a VI-a;
  2. Ordonanţa Guvernului nr. 137/2000 (republicată) privind prevenirea şi sancţionarea tuturor formelor de discriminare, cu modificările şi completările ulterioare – Intregral;
  3. Legea nr. 202/2002 (republicată) privind egalitatea de şanse şi de tratament între femei şi bărbaţi, cu modificările şi completările ulterioare ;
  4. Cap. I – Dispoziţii generale;
  5. Cap. II – Egalitatea de şanse şi de tratament între femei şi bărbaţi în domeniul muncii;

III. Cap. III – Egalitatea de şanse şi de tratament în ceea ce priveşte accesul la educaţie, la sănătate, la cultură şi la informare;

  1. Cap. IV – Egalitatea de şanse între femei şi bărbaţi în ceea ce priveşte participarea la luarea deciziei
  2. Organizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale pentru Plăţi şi Inspecţie Socială
  3. Reglementări privind alocația de stat pentru copii;
  4. Reglementări privind venitul minim garantat.
  5. Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 1792/2002 pentru aprobarea Normelor metodologice privind angajarea, lichidarea, ordonanţarea şi plata cheltuielilor instituţiilor publice, precum şi organizarea, evidenţa şi raportarea angajamentelor bugetare şi legale, cu modificările și completările ulterioare – din Anexa 1 – Norme metodologice: angajarea cheltuielilor, lichidarea cheltuielilor, – ordonanțatea cheltuielilor, plata cheltuielilor.
  1. Atribuțiile prevăzute în fişa postului de referent, clasa III, gradul profesional superior (ID 536700), Compartimentul gestionare/plați beneficii și servicii sociale- Serviciul plăți beneficii sociale, Direcția Economică, Finanțare, Gestionare și Management Financiar din cadrul ANPIS
  • Alocația pentru cresterea copilului Legea nr. 61/1993 privind alocația de stat pentru copii, republicată,  cu modificările şi completările ulterioare:
  • Primește, verifică și centralizează fundamentările transmise de agențiile teritoriale;
  • Verfică sumele transmise de agențiile teritoriale cu sumele ce se regăsesc în programul informatic SAFIR;
  • Analizează sumele din programul informatic SAFIR, cu sumele rezultate din centralizarea județelor.
  • Analizează numărul de beneficiari și sumele comparativ cu lunile anterioare și unde este cazul solicită explicații;
  • Urmărește numărul de beneficiari și sumele acordate pe grupe statistice din programul informati SAFIR;
  • Urmărește derularea plății;
  • Realizează și întocmește dispoziții bugetare;

 

  • Venitul minim garant (VMG) Legea 416/2001
  • Primește, verifică și centralizează fundamentările transmise de agențiile teritoriale;
  • Verfică sumele transmise de agențiile teritoriale cu sumele ce se regăsesc în programul informatic SAFIR;
  • Analizează sumele din programul informatic SAFIR, cu sumele rezultate din centralizarea judetelor.
  • Analizează numărul de beneficiari și sumele comparativ cu lunile anterioare si unde este cazul solicită explicații;
  • Urmărește numărul de beneficiari și sumele acordate pe grupe statistice din programul informatic SAFIR și îl compara cu fundamentarea transmisă de agențiile teritoriale;
  • Urmarește derularea plății;
  • Relalizează și întocmește dispoziții bugetare;
  • Îndosariază fundamentările;
  • Urmărește soldul de început de an;
  • Urmarește soldul sfârșitul perioadei;
  • Sumele plătite prin cont bancar ori prin mandat poștal, ori prin casierie pentru refugiați;
  • Verfică dacă totalul sumelor corespunde cu soldul de la sfârșit;
  • Pregătește documente în vederea arhivarii.
  • Respectă procedurile operaționale inclusiv cele privind circulația documentelor.
  • Analizează numărul de beneficiari cât și plățile pentru beneficiile pentru care are competență.
  • Manifestă fermitate în aplicarea legilor şi solicitudine faţă de organele centrale sau locale cu care colaborează sau care cer sprijin în rezolvarea unor probleme din domeniile de activitate ale ANPIS
  • Asigură confidenţialitatea datelor personale ale beneficiarilor de beneficii de asistenţă soacială  al ANPIS.
  • Îndeplineşte orice alte sarcini stabilite de șeful ierarhic superior, potrivit nivelului de competență și în limitele legii.
  1. Condițiile specifice de participare la concurs, pentru ocuparea funcției publice vacante de inspector, clasa I, gradul profesional asistent (ID 551877) Compartimentul financiar contabilitate – Serviciul buget propriu, administrativ și achiziții publice – Direcția Economică, Finanțare, Gestionare și Management Financiar din cadrul ANPIS –aparat central;

– studii universitare de licență absolvite cu diploma de licență sau echivalenta în domeniul științelor economice;

– vechimea minima în specialitatea necesara ocuparii functiei publice :  1 an;

–  alte condiții specifice: nu e cazul;

 

  1. Bibliografie pentru concursul de recrutare organizat pentru ocuparea postului vacant de inspector, clasa I, gradul profesional asistent (ID 551877) la Compartimentul financiar contabilitate, Serviciul Financiar  Contabilitate, Gestiune Buget, Investiții și achiziții publice – Direcţia Economică, Finanțare, Gestionare și Management Financiar din cadrul ANPIS.
  2. Constituția României, republicată;
  3. Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, Partea a VI-a, Titlul I și Titlul II;
  4. Ordonanţa Guvernului nr. 137/2000 privind prevenirea şi sancţionarea tuturor formelor de discriminare, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
  5. Legea nr. 202/2002 privind egalitatea de şanse şi de tratament între femei şi bărbaţi, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
  6. Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 113/2011 privind organizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale pentru Plăţi şi Inspecţie Socială, aprobată prin Legea nr. 198/2012, cu modificările și completările ulterioare;
  7. Hotărârea Guvernului nr. 151/2012 privind aprobarea Statutului propriu de organizare şi funcţionare al Agenţiei Naţionale pentru Plăţi şi Inspecţie Socială, cu modificările și completările ulterioare;
  8. Legea nr. 500/2002 privind finanţele publice, cu modificările și completările ulterioare;
  9. Legea nr. 82/1991, legea contabilităţii, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
  10. Ordonanța Guvernului nr. 22/2002 privind executarea obligaţiilor de plată ale instituţiilor publice, stabilite prin titluri executorii, cu modificările şi completările ulterioare;
  • Ordonanţa Guvernului nr. 81/2003 privind reevaluarea şi amortizarea activelor fixe aflate în patrimoniul instituţiilor publice, aprobată prin Legea nr. 493/2003, cu modificările şi completările ulterioare;
  • Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 1917/2005 pentru aprobarea Normelor metodologice privind organizarea şi conducerea contabilităţii instituţiilor publice, Planul de conturi pentru instituţiile publice şi instrucţiunile de aplicare a acestuia, cu modificările şi completările ulterioare;
  • Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 1792/2002 pentru aprobarea Normelor metodologice privind angajarea, lichidarea, ordonanţarea şi plata cheltuielilor instituţiilor publice, precum şi organizarea, evidenţa şi raportarea angajamentelor bugetare şi legale, cu modificările și completările ulterioare.

 

  1. Tematica pentru concurs
  2. Constituția României
  3. TITLUL I – Principii generale;
  4. TITLUL II – Drepturile, libertăţile şi îndatoririle fundamentale – CAPITOLUL I – Dispoziţii comune; CAPITOLUL II – Drepturile şi libertăţile fundamentale; CAPITOLUL III – Îndatoririle fundamentale;

III. TITLUL III – Autorităţile publice.

  1. Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul Administrativ, cu modificările și completările ulterioare, titlul I și II din PARTEA a VI-a – Statutul funcţionarilor publici, prevederi aplicabile personalului contractual din administraţia publică şi evidenţa personalului plătit din fonduri publice ;
  2. Ordonanţa Guvernului nr. 137/2000 (republicată) privind prevenirea şi sancţionarea tuturor formelor de discriminare, cu modificările şi completările ulterioare – Intregral;
  3. Legea nr. 202/2002 (republicată) privind egalitatea de şanse şi de tratament între femei şi bărbaţi, cu modificările şi completările ulterioare ;
  4. Cap. I – Dispoziţii generale;
  5. Cap. II – Egalitatea de şanse şi de tratament între femei şi bărbaţi în domeniul muncii;

III. Cap. III – Egalitatea de şanse şi de tratament în ceea ce priveşte accesul la educaţie, la sănătate, la cultură şi la informare;

  1. Cap. IV – Egalitatea de şanse între femei şi bărbaţi în ceea ce priveşte participarea la luarea deciziei
  1. Organizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale pentru Plăţi şi Inspecţie Socială
  2. Legea nr. 500/2002 privind finanţele publice, cu modificările și completările ulterioare : capitol II – Sectiunea 1, Capitolul III, CApitolul IV;
  3. Legea nr. 82/1991, legea contabilităţii, republicată, cu modificările și completările ulterioare –Integral;
  4. Ordonanța Guvernului nr. 22/2002 privind executarea obligaţiilor de plată ale instituţiilor publice, stabilite prin titluri executorii, cu modificările şi completările ulterioare- Integral;
  5. Ordonanţa Guvernului nr. 81/2003 privind reevaluarea şi amortizarea activelor fixe aflate în patrimoniul instituţiilor publice, aprobată prin Legea nr. 493/2003, cu modificările şi completările ulterioare – Capitolul I, Capitolul II și Capitolul III;
  6. Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 1917/2005 pentru aprobarea Normelor metodologice privind organizarea şi conducerea contabilităţii instituţiilor publice, Planul de conturi pentru instituţiile publice şi instrucţiunile de aplicare a acestuia, cu modificările şi completările ulterioare: Capitolul I: 1.2. Organizarea și conducerea contabilității instituțiilor publice; 1.4.4 Balanța de Verificăre; 1.5. Exercițiul Financiar; Capitolil IV I.2 Momentul recunoașterii cheltuielilor;
  7. Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 1792/2002 pentru aprobarea Normelor metodologice privind angajarea, lichidarea, ordonanţarea şi plata cheltuielilor instituţiilor publice, precum şi organizarea, evidenţa şi raportarea angajamentelor bugetare şi legale, cu modificările și completările ulterioare – din Anexa 1 – Norme metodologice: angajarea cheltuielilor, lichidarea cheltuielilor, – ordonanțatea cheltuielilor, plata cheltuielilor.
  1. Atribuțiile prevăzute în fişa postului de inspector, clasa I, gradul profesional asistent (ID 551877) la Compartimentul financiar contabilitate, Serviciul buget propriu, administrativ și achiziții publice –Direcţia Economică, Finanțare, Gestionare și Management Financiar din cadrul ANPIS
  • ține evidența contabilă sintetică și analitică conform Legii nr.82/1991 a contabilității, republicată, cu modificările și completările ulterioare și a Ordinului ministrului finanțelor publice nr.1917/2005 pentru aprobarea normelor metodologice privind organizarea și conducerea contabilității instituțiilor publice, cu modificările și completările ulterioare, pentru activitatea de organizare și funcționare a instituției, ținând cont de bugetul alocat;
  • ține contabilitatea pe bază de angajamente conform Legii nr.500/2002 privind finanțele publice, cu modificările și completările ulterioare și a Ordinului ministrului finanțelor publice nr.1792/2002 pentru aprobarea Normelor metodologice privind angajarea, lichidarea, ordonanțarea și plata cheltuielilor instituțiilor publice, cu modificările și completările ulterioare;
  • ține evidența bugetului propriu pentru funcționarea ANPIS (cheltuieli de personal, cheltuieli materiale cu bunuri și servicii, cheltuieli de capital și cheltuieli pentru finanțare proiectelor din fonduri externe nerambursabile);
  • asigură respectarea normelor legale cu privire la întocmirea și utilizarea documentelor justificative și contabile pentru toate operațiunile patrimoniale și înregistrarea lor în contabilitate; verifică documentele justificative primite și întocmește notele contabile pentru toate operațiunile economico-financiare;
  • asigură evidența financiar-contabilă pe baza documentelor justificative, conform prevederilor legii contabilității, a planului de conturi aprobat pentru instituțiile publice și a Normelor metodologice de aplicare a acestora;
  • întocmeşte lunar balanţa de verificare sintetică şi analitică, fişele de cont, Registrul jurnal şi alte rapoarte specifice pentru activitatea proprie a instituției;
  • asigură efectuarea plăților prin Ordin de plată sau numerar, față de terți, după îndeplinirea condițiilor privind angajarea, lichidarea și ordonanțarea la plată, verificarea disponibilităților existente în conturile de trezorerie, verificarea subdiviziunii bugetare aprobate în buget de la care se face plata și a existenței tuturor documentelor justificative;
  • răspunde de exactitatea calculelor din documentele întocmite;
  • întocmeşte trimestrial şi anual situaţiile financiare privind bugetul propriu alocat ANPIS;
  • întocmește contul de execuţie bugetară pentru bugetul alocat;
  • asigură efectuarea inventarierilor periodice și anuale ale bunurilor din patrimoniul instituției și urmăreste valorificarea rezultatelor acestora;
  • efectuează operațiunile de înregistrare în contabilitate, referitoare la transferul sau cedarea către alte instituții a bunurilor propuse spre  a fi scoase din funcțiune/casate/declasate;
  • redactează răspunsuri la adresele transmise de către agenţiile teritoriale privind informaţii referitoare la activitatea bugetului propriu;
  • întocmește toate situațiile/raportările din domeniul respectiv de activitate conform legislației în vigoare;
  • elaborează/revizuiește procedurile operaționale specifice activităților desfășurate;
  • îndeplineşte orice alte sarcini stabilite de șeful ierarhic superior, potrivit nivelului de competență și în limitele legii.

VII. Condițiile specifice de participare pentru ocuparea funcției publice vacante de execuție,  de inspector, clasa I, gradul profesional debutant (ID 536697) la Compartimentul financiar contabilitate – Serviciul buget propriu, administrativ și achiziții publice – Direcția Economică, Finanțare, Gestionare și Management Financiar din cadrul ANPIS- aparat central;

– studii universitare de licență absolvite cu diploma de licenta sau echivalenta în domeniul științelor economice;

– vechimea minimă în specialitatea necesara ocupării funcției publice :  nu e cazul;

–  alte condiții specifice: nu e cazul;

VII. Bibliografie pentru concursul de recrutare organizat pentru ocuparea funcției publice vacante de execuție, de inspector, clasa I, gradul profesional debutant (ID 536697) la  Compartimentul financiar contabilitate – Serviciul buget propriu, administrativ și achiziții publice – Direcția Finantare, Gestionare și Management Financiar din cadrul ANPIS- aparat central:

 

  1. Constituția României, republicată;
  2. Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, Partea a VI-a, Titlul I și Titlul II;
  3. Ordonanţa Guvernului nr. 137/2000 privind prevenirea şi sancţionarea tuturor formelor de discriminare, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
  4. Legea nr. 202/2002 privind egalitatea de şanse şi de tratament între femei şi bărbaţi, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
  5. Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 113/2011 privind organizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale pentru Plăţi şi Inspecţie Socială, aprobată prin Legea nr. 198/2012, cu modificările și completările ulterioare;
  6. Hotărârea Guvernului nr. 151/2012 privind aprobarea Statutului propriu de organizare şi funcţionare al Agenţiei Naţionale pentru Plăţi şi Inspecţie Socială, cu modificările și completările ulterioare;
  7. Legea nr. 500/2002 privind finanţele publice, cu modificările și completările ulterioare;
  8. Legea nr. 82/1991, legea contabilităţii, republicata, cu modificările și completările ulterioare;
  9. Ordonanța Guvernului nr. 22/2002 privind executarea obligaţiilor de plată ale instituţiilor publice, stabilite prin titluri executorii, cu modificările şi completările ulterioare;
  10. Ordonanţa Guvernului nr. 81/2003 privind reevaluarea şi amortizarea activelor fixe aflate în patrimoniul instituţiilor publice, aprobată prin Legea nr. 493/2003, cu modificările şi completările ulterioare;
  11. Decretul 209/1976 pentru aprobarea Regulamentului operaţiilor de casa ale unităţilor socialiste, cu modificările și completările ulterioare;
  12. Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 1792/2002 pentru aprobarea Normelor metodologice privind angajarea, lichidarea, ordonanţarea şi plata cheltuielilor instituţiilor publice, precum şi organizarea, evidenţa şi raportarea angajamentelor bugetare şi legale, cu modificările și completările ulterioare.

VII. Tematica pentru concurs

  1. Constituția României
  2. TITLUL I – Principii generale;
  3. TITLUL II – Drepturile, libertăţile şi îndatoririle fundamentale – CAPITOLUL I – Dispoziţii comune; CAPITOLUL II – Drepturile şi libertăţile fundamentale; CAPITOLUL III – Îndatoririle fundamentale;

III. TITLUL III – Autorităţile publice.

  1. Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul Administrativ, cu modificările și completările ulterioare, titlul I și II din PARTEA a VI-a – Statutul funcţionarilor publici, prevederi aplicabile personalului contractual din administraţia publică şi evidenţa personalului plătit din fonduri publice ;
  2. Ordonanţa Guvernului nr. 137/2000 (republicată) privind prevenirea şi sancţionarea tuturor formelor de discriminare, cu modificările şi completările ulterioare – Intregral;
  3. Legea nr. 202/2002 (republicată) privind egalitatea de şanse şi de tratament între femei şi bărbaţi, cu modificările şi completările ulterioare ;
  4. Cap. I – Dispoziţii generale;
  5. Cap. II – Egalitatea de şanse şi de tratament între femei şi bărbaţi în domeniul muncii;

III. Cap. III – Egalitatea de şanse şi de tratament în ceea ce priveşte accesul la educaţie, la sănătate, la cultură şi la informare;

  1. Cap. IV – Egalitatea de şanse între femei şi bărbaţi în ceea ce priveşte participarea la luarea deciziei
  2. Organizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale pentru Plăţi şi Inspecţie Socială
  3. Legea nr. 500/2002 privind finanţele publice, cu modificările și completările ulterioare : capitol II – Sectiunea 1, Capitolul III, CApitolul IV;
  4. Legea nr. 82/1991, legea contabilităţii, republicată, cu modificările și completările ulterioare –Integral;
  5. Ordonanța Guvernului nr. 22/2002 privind executarea obligaţiilor de plată ale instituţiilor publice, stabilite prin titluri executorii, cu modificările şi completările ulterioare- Integral;
  6. Ordonanţa Guvernului nr. 81/2003 privind reevaluarea şi amortizarea activelor fixe aflate în patrimoniul instituţiilor publice, aprobată prin Legea nr. 493/2003, cu modificarile şi completările ulterioare – Capitolul I, Capitolul II și Capitolul III;
  7. Decretul 209/1976 pentru aprobarea Regulamentului operaţiilor de casa ale unităţilor socialiste, cu modificările și completările ulterioare – Integral;
  8. Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 1792/2002 pentru aprobarea Normelor metodologice privind angajarea, lichidarea, ordonanţarea şi plata cheltuielilor instituţiilor publice, precum şi organizarea, evidenţa şi raportarea angajamentelor bugetare şi legale, cu modificările și completările ulterioare – din Anexa 1 – Norme metodologice: angajarea cheltuielilor, lichidarea cheltuielilor, – ordonanțatea cheltuielilor, plata cheltuielilor.

VII.Atribuțiile prevăzute în fişa postului de inspector, clasa I, gradul profesional debutant (ID 536697) Compartimentul financiar contabilitate – Serviciul buget propriu, administrativ și achiziții publice- Direcția  Economică, Finanțare, Gestionare și Management Financiar

  • ține evidența financiar-contabilă pe baza documentelor justificative, conform prevederilor legii contabilității, a planului de conturi aprobat pentru instituțiile publice și a Normelor metodologice de aplicare a acestora;
  • întocmeşte lunar balanţa de verificare sintetică şi analitică, fişele de cont, Registrul jurnal şi alte rapoarte specifice pentru activitatea proprie a instituției;
  • asigură, în limita bugetului aprobat, fondurile necesare pentru deplasările în țară și în străinătate pentru personalul aparatului propriu al agenției, în interesul serviciului, pe baza Ordinelor de deplasare/Ordin/Decizie prezentate, cu respectarea prevederilor legale în vigoare;
  • ține evidența operativă a acestora și verifică deconturile, conform reglementărilor în vigoare, urmărind încadrarea în cheltuielile aprobate prin buget;
  • întocmește documentația necesară în vederea achiziționării valutei/ridicării de numerar în valută pentru cheltuielile cu deplasările externe finanțate din bugetul de stat;
  • asigură efectuarea plăților prin Ordin de plată sau numerar, față de terți, după îndeplinirea condițiilor privind angajarea, lichidarea și ordonanțarea la plată, verificarea disponibilităților existente în conturile de trezorerie, verificarea subdiviziunii bugetare aprobate în buget de la care se face plata și a existenței tuturor documentelor justificative;
  • asigura activitatea de casierie în conformitate cu prevederile legale;
  • întocmește Registrul de casă și predă la contabilitate un exemplar însoțit de documentele de casă;
  • eliberează numerar din casierie pe bază de Dispoziție de plată și documente justificative semnate și avizate de persoanele desemnate;
  • răspunde de exactitatea calculelor din documentele întocmite;
  • asigură relațiile funcționale cu trezoreria și băncile comerciale;
  • redactează răspunsuri la adresele transmise de către agenţiile teritoriale privind informaţii referitoare la activitatea bugetului propriu;
  • întocmește toate situațiile/raportările din domeniul respectiv de activitate conform legislației în vigoare;
  • îndeplineşte orice alte sarcini stabilite de șeful ierarhic superior, potrivit nivelului de competență și în limitele legii.

VIII. Condițiile specifice de participare pentru ocuparea funcției publice vacante de execuție,  de consilier clasa I, gradul profesional debutant (ID 348801) la Compartimentul financiar contabilitate – Serviciul buget propriu, administrativ și achiziții publice – Direcția Economică, Finanțare, Gestionare și Management Financiar din cadrul ANPIS- aparat central;

– studii universitare de licență absolvite cu diploma de licenta sau echivalenta în domeniul științelor economice;

– vechimea minimă în specialitatea necesara ocupării funcției publice :  nu e cazul;

–  alte condiții specifice: nu e cazul;

VIII. Bibliografie pentru concursul de recrutarea organizat pentru ocuparea funcției publice vacante de execuție, de consilier clasa I, gradul profesional debutant (ID 348801) la  Compartimentul financiar contabilitate – Serviciul buget propriu, administrativ și achiziții publice- Direcția Finantare, Gestionare și Management Financiar din cadrul ANPIS- aparat central:

  1. Constituția României, republicată;
  2. Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, Partea a VI-a, Titlul I și Titlul II;
  3. Ordonanţa Guvernului nr. 137/2000 privind prevenirea şi sancţionarea tuturor formelor de discriminare, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
  4. Legea nr. 202/2002 privind egalitatea de şanse şi de tratament între femei şi bărbaţi, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
  5. Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 113/2011 privind organizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale pentru Plăţi şi Inspecţie Socială, aprobată prin Legea nr. 198/2012, cu modificările și completările ulterioare;
  6. Hotărârea Guvernului nr. 151/2012 privind aprobarea Statutului propriu de organizare şi funcţionare al Agenţiei Naţionale pentru Plăţi şi Inspecţie Socială, cu modificările și completările ulterioare;
  7. Legea nr. 500/2002 privind finanţele publice, cu modificările și completările ulterioare;
  8. Legea nr. 82/1991, legea contabilităţii, republicata, cu modificările și completările ulterioare;
  9. Ordonanța Guvernului nr. 22/2002 privind executarea obligaţiilor de plată ale instituţiilor publice, stabilite prin titluri executorii, cu modificările şi completările ulterioare;
  10. Ordonanţa Guvernului nr. 81/2003 privind reevaluarea şi amortizarea activelor fixe aflate în patrimoniul instituţiilor publice, aprobată prin Legea nr. 493/2003, cu modificările şi completările ulterioare;
  11. Decretul 209/1976 pentru aprobarea Regulamentului operaţiilor de casa ale unităţilor socialiste, cu modificările și completările ulterioare;
  12. Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 1792/2002 pentru aprobarea Normelor metodologice privind angajarea, lichidarea, ordonanţarea şi plata cheltuielilor instituţiilor publice, precum şi organizarea, evidenţa şi raportarea angajamentelor bugetare şi legale, cu modificările și completările ulterioare.

VIII. Tematica pentru concurs

  1. Constituția României
  2. TITLUL I – Principii generale;
  3. TITLUL II – Drepturile, libertăţile şi îndatoririle fundamentale – CAPITOLUL I – Dispoziţii comune; CAPITOLUL II – Drepturile şi libertăţile fundamentale; CAPITOLUL III – Îndatoririle fundamentale;

III. TITLUL III – Autorităţile publice.

  1. Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul Administrativ, cu modificările și completările ulterioare, titlul I și II din PARTEA a VI-a – Statutul funcţionarilor publici, prevederi aplicabile personalului contractual din administraţia publică şi evidenţa personalului plătit din fonduri publice ;
  2. Ordonanţa Guvernului nr. 137/2000 (republicată) privind prevenirea şi sancţionarea tuturor formelor de discriminare, cu modificările şi completările ulterioare – Intregral;
  3. Legea nr. 202/2002 (republicată) privind egalitatea de şanse şi de tratament între femei şi bărbaţi, cu modificările şi completările ulterioare ;
  4. Cap. I – Dispoziţii generale;
  5. Cap. II – Egalitatea de şanse şi de tratament între femei şi bărbaţi în domeniul muncii;

III. Cap. III – Egalitatea de şanse şi de tratament în ceea ce priveşte accesul la educaţie, la sănătate, la cultură şi la informare;

  1. Cap. IV – Egalitatea de şanse între femei şi bărbaţi în ceea ce priveşte participarea la luarea deciziei
  2. Organizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale pentru Plăţi şi Inspecţie Socială
  3. Legea nr. 500/2002 privind finanţele publice, cu modificările și completările ulterioare : capitol II – Sectiunea 1, Capitolul III, CApitolul IV;
  4. Legea nr. 82/1991, legea contabilităţii, republicată, cu modificările și completările ulterioare –Integral;
  5. Ordonanța Guvernului nr. 22/2002 privind executarea obligaţiilor de plată ale instituţiilor publice, stabilite prin titluri executorii, cu modificările şi completările ulterioare- Integral;
  6. Ordonanţa Guvernului nr. 81/2003 privind reevaluarea şi amortizarea activelor fixe aflate în patrimoniul instituţiilor publice, aprobată prin Legea nr. 493/2003, cu modificarile şi completările ulterioare – Capitolul I, Capitolul II și Capitolul III;
  7. Decretul 209/1976 pentru aprobarea Regulamentului operaţiilor de casa ale unităţilor socialiste, cu modificările și completările ulterioare – Integral;
  8. Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 1792/2002 pentru aprobarea Normelor metodologice privind angajarea, lichidarea, ordonanţarea şi plata cheltuielilor instituţiilor publice, precum şi organizarea, evidenţa şi raportarea angajamentelor bugetare şi legale, cu modificările și completările ulterioare – din Anexa 1 – Norme metodologice: angajarea cheltuielilor, lichidarea cheltuielilor, – ordonanțatea cheltuielilor, plata cheltuielilor.

VIII.Atribuțiile prevăzute în fişa postului de consilier, clasa I, gradul profesional debutant (ID 348801) Compartimentul financiar contabilitate – Serviciul buget propriu, administrativ și achiziții publice- Direcția  Economică, Finanțare, Gestionare și Management Financiar

  • ține evidența financiar-contabilă pe baza documentelor justificative, conform prevederilor legii contabilității, a planului de conturi aprobat pentru instituțiile publice și a Normelor metodologice de aplicare a acestora;
  • întocmeşte lunar balanţa de verificare sintetică şi analitică, fişele de cont, Registrul jurnal şi alte rapoarte specifice pentru activitatea proprie a instituției;
  • asigură, în limita bugetului aprobat, fondurile necesare pentru deplasările în țară și în străinătate pentru personalul aparatului propriu al agenției, în interesul serviciului, pe baza Ordinelor de deplasare/Ordin/Decizie prezentate, cu respectarea prevederilor legale în vigoare;
  • ține evidența operativă a acestora și verifică deconturile, conform reglementărilor în vigoare, urmărind încadrarea în cheltuielile aprobate prin buget;
  • întocmește documentația necesară în vederea achiziționării valutei/ridicării de numerar în valută pentru cheltuielile cu deplasările externe finanțate din bugetul de stat;
  • asigură efectuarea plăților prin Ordin de plată sau numerar, față de terți, după îndeplinirea condițiilor privind angajarea, lichidarea și ordonanțarea la plată, verificarea disponibilităților existente în conturile de trezorerie, verificarea subdiviziunii bugetare aprobate în buget de la care se face plata și a existenței tuturor documentelor justificative;
  • asigura activitatea de casierie în conformitate cu prevederile legale;
  • întocmește Registrul de casă și predă la contabilitate un exemplar însoțit de documentele de casă;
  • eliberează numerar din casierie pe bază de Dispoziție de plată și documente justificative semnate și avizate de persoanele desemnate;
  • răspunde de exactitatea calculelor din documentele întocmite;
  • asigură relațiile funcționale cu trezoreria și băncile comerciale;
  • redactează răspunsuri la adresele transmise de către agenţiile teritoriale privind informaţii referitoare la activitatea bugetului propriu;
  • întocmește toate situațiile/raportările din domeniul respectiv de activitate conform legislației în vigoare;
  • îndeplineşte orice alte sarcini stabilite de șeful ierarhic superior, potrivit nivelului de competență și în limitele legii.

Actele necesare pentru înscrierea la concurs:

Dosarele de înscriere la concurs se depun la sediul Agenţiei Naţionale pentru Plăţi şi Inspecţie Socială, în perioada 30 iulie 2021 – 18 august 2021, inclusiv, ora 16,30, și trebuie să conțină în mod obligatoriu următoarele documente:

  1. formularul de înscriere prevăzut în Anexa nr. 1 de la prezentul anunț(anexa nr. 3 din Hotărârea Guvernului nr. 611/2008 pentru aprobarea normelor privind organizarea şi dezvoltarea carierei funcţionarilor publici, cu modificările şi completările ulterioare);
  1. curriculum vitae, modelul comun european;
  1. copia actului de identitate;
  1. copii ale diplomelor de studii, certificatelor şi altor documente care atestă efectuarea unor specializări şi perfecţionări;
  1. copia carnetului de muncă şi după caz, a adeverinţei eliberate de angajator pentru perioada lucrată, care să ateste vechimea în muncă şi, după caz, vechimea în specialitatea studiilor necesare ocupării funcţiei publice, model orientativ în Anexa nr. 2 de la prezentul anunț;

Notă: Modelul orientativ al adeverinţei este prevăzut în Anexa 2D din Hotărârea Guvernului nr. 611/2008 cu modificările şi completările ulterioare). Adeverinţele care au un alt format decât cel prevăzut trebuie să cuprindă elemente similare celor prevăzute în model, şi din care să rezulte cel puţin următoarele informaţii: funcţia/funcţiile ocupată/ocupate, nivelul studiilor solicitate pentru ocuparea acesteia/acestora, temeiul legal al desfăşurării activităţii, vechimea în muncă acumulată, precum şi vechimea în specialitatea studiilor.

 

  1. copia adeverinţei care atestă starea de sănătate corespunzătoare, eliberată cu cel mult 6 luni anterior derulării concursului de către medicul de familie al candidatului;

Notă: Adeverinţa care atestă starea de sănătate trebuie să conţină, în clar, numărul, data, numele emitentului şi calitatea acestuia, în formatul standard stabilit de Ministerul Sănătăţii Publice. Pentru candidaţii cu dizabilităţi, în situaţia solicitării de adaptare rezonabilă, adeverinţa care atestă starea de sănătate trebuie însoţită de copia certificatului de încadrare într-un grad de handicap, emis în condiţiile legii.

  1. cazierul judiciar;

Notă : cazierul judiciar poate înlocuit cu o declarație pe proprie răspundere, Anexa nr. 3 (de la prezentul anunț), sub obligația de a completa dosarul de concurs cu originalul documentului pe tot parcursul desfășurării concursului, dar nu mai târziu de data și ora organizării interviului, sub sancțiunea neemiterii actului administrativ de numire.

  1. h) declaraţia pe propria răspundere, prin completarea rubricii corespunzătoare din formularul de înscriere, sau adeverinţa care să ateste lipsa calităţii de lucrător al Securităţii sau colaborator al acesteia, în condițiile prevăzute de legislația specifică.

Copiile de pe actele prevăzute mai sus se prezintă în copii legalizate sau însoţite de documentele originale, care se certifică pentru conformitatea cu originalul de către secretarul comisiei de concurs.

Formularul de înscriere se pune la dispoziţia candidaţilor prin secretarul comisiei de concurs sau se poate descărca de pe site-ul Agenţiei Naționale pentru Plăți și Inspecție Socială (www.mmanpis.ro, secțiunea Despre ANPIS Cariere).

Persoană de contact: Coraliuc Andrei Mihail – Consilier superior – Direcția Resurse Umane, Formare Profesională a Adulților și Incluziune Socială, tel. 021.313.60.47, 021.313.60.91; fax: 021.131.60.98;              e-mail: secretariat@mmanpis.ro.